Een frisse en consistente uitstraling voor Snoeperij Jantje
Mijn eerste project was de samenwerking met Snoeperij Jantje, een nostalgische snoepwinkel te Aarle-Rixtel met een sociaal hart. Dit project heeft niet alleen geleid tot een frisse en consistente uitstraling voor de snoeperij, maar heeft mij ook extra gemotiveerd om mijn eigen bedrijf op te starten en meer lokale ondernemers te helpen met hun branding, marketing en websites!
Voor dit project heb ik met veel plezier gewerkt aan drie belangrijke elementen voor de branding van Snoeperij Jantje:
Een herkenbare huisstijl 🎨
Snoeperij Jantje had al een mooi, karakteristiek logo, maar miste een samenhangende huisstijl die hun unieke merkidentiteit en uitstraling kon versterken.
Daarom hebben we samen een huisstijl ontwikkeld die perfect aansluit bij het nostalgische karakter van het bedrijf en hun warme, gastvrije imago.
Om ervoor te zorgen dat de nieuwe huisstijl op een consistente en herkenbare manier wordt ingezet in alle communicatie-uitingen van de Snoeperij, heb ik een uitgebreid Huisstijl Handboek opgesteld. Dit document bevat gedetailleerde richtlijnen voor het gebruik van kleuren, typografie, logo-toepassingen en andere visuele elementen, zodat de uitstraling van de snoeperij in elke uiting professioneel en uniform blijft.
Drukwerk uitingen 🛍️
Om deze nieuwe huisstijl alvast door te voeren in de communicatie-uitingen, heb ik tevens diverse drukwerkontwerpen gemaakt. Denk aan de papieren tassen waarin klanten hun lekkernijen vanuit de winkel weer mee naar huis nemen en informatieve flyers over zowel de snoepwinkel als het bijbehorende atelier.


Een fris nieuw website ontwerp 💻
Daarnaast werd ik tevens gevraagd om mee te denken over een ontwerp voor een nieuwe website. In lijn met de vastgestelde huisstijl heb ik een ontwerp gemaakt voor de website waarin de unieke sfeer van de snoeperij goed naar voren komt. Hoewel ik de uitvoering niet op me heb genomen, leverde ik wel een fris en professioneel ontwerp aan waarmee ze zelf verder aan de slag konden!
