Een gevestigd bedrijf in een nieuw jasje gestoken
Dierencrematorium & -Begraafplaats Lieshout is al jaren een vertrouwde plek voor een waardig afscheid van huisdieren. De wens: een professionelere en consistentere uitstraling die niet alleen past bij de warme sfeer van het bedrijf, maar ook bij de zorg en aandacht waarmee zij werken.
Daarom ging ik voor hen aan de slag met het uitwerken van een heldere merkstrategie, een passende visuele identiteit, diverse drukwerkuitingen én een volledig nieuw ontworpen en gebouwde website.
Een heldere merkstrategie & passende visuele identiteit 🎯
Om een houdbare visuele identiteit op te kunnen stellen, is het van belang om eerst een heldere merkstrategie op te stellen. Hiervoor ben ik met het bedrijf in gesprek gegaan om de échte kern van het bedrijf te achterhalen (waar ze voor staan, hoe ze gezien willen worden, wat hun kernwaarden zijn, etc.).
Na alle nodige input te hebben gekregen, ben ik vanuit daar aan de slag gegaan met het opstellen van een merkstrategie - eentje die écht past bij wie ze zijn en waar ze naartoe willen.
Met deze heldere merkstrategie voor ogen, ben ik vervolgens aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een passende visuele identiteit. De wens hierbij was om het beeldmerk in het logo te behouden, waardoor het logo enkel een subtiele restyle kreeg, maar de rest van de huisstijl in een compleet nieuw jasje werd gestoken. Dit alles werd vastgelegd in een Huisstijl Handboek.
Diverse drukwerk uitingen 🖨️
Nadat de presentatie van de nieuwe huisstijl met veel enthousiasme ontvangen werd, lag meteen het volgende project klaar: het ontwerpen van verschillende drukwerk uitingen. Dit betrof onder andere nieuwe
visitekaartjes die duidelijk de kernwaarden van het bedrijf weergeven en een nieuwe
folder met alle relevante informatie over het bedrijf.


Een website die warmte én professionaliteit uitstraalt 💻
Daarnaast werd ik tevens gevraagd om een nieuw design voor de website aan te leveren - en deze update van de website tevens uit te voeren. In lijn met de nieuwe huisstijl heb ik daarom een ontwerp gemaakt dat perfect aansluit bij de warme, persoonlijke en professionele manier van werken binnen het bedrijf. (Veeg in de afbeelding hieronder met de slider van links naar rechts om de voor en na versies van de website te bekijken).